Wednesday, July 11, 2012

Maut kena renjatan - dadah pemusnah


Aku setuju penagih itu lebih mati daripada terus hidup. Pelbagai masalah timbul dengan kewujudan mereka. Kita tak perlu risau dengan keadaan mereka sebab mereka sendiri yang mau dadah itu. Memang aku amat benci dadah. Dadah pemusnah bangsa dan negara. Banyak wang dibazirkan untuk menampung kos memulihkan penagih dadah. Buang masa saja....

Baru2 ini di Klang,seorang lelaki yang dipercayai penagih dadah mati akibat terkena renjatan elektrik. Kenapa gitu wahai penagih? Apa lagi dia mau mencuri kabel elektrik di pencawang Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Jalan Tengku Kelana. Mujurlah renjatan berlaku menyebabkan terselamat kemudahan awam itu dari dicuri.Dia sanggup menggadai nyawa semata2 untuk dadah. Elok juga dia meninggal dunia cepat bagi mengelakkan lebih banyak rekod jenayah dibuatnya. Sebelum ini mangsa itu telah memiliki tiga(3) rekod jenayah membabitkan kesalahan dadah dan curi.

Dadah tidak pernah mengenal mangsanya siapa. Yang mau mengenal mangsanya adalah pembekal yang tujuannya semata2 untuk wang dan akhirnya kaya. Sapa pembekal itu? Ramai bukan daripada orang Melayu. Malahan sekarang ni bangsa antarabangsa le. Wajarnya pembekal dadah itu dibunuh semuanya.....baru aman agaknya.

No comments:

Post a Comment