Tuesday, October 24, 2017

Assalamualaikum



Assalamualaikum. Salam sejahtera. Salam Negaraku Malaysia.  Terlalu lama rasanya saya masuk ke blog ariajudah ini.   Ada rindu tapi tak kesampaian untuk mencatat walaupun sebaris ayat. Nah tiba2 rasa bersalah pula. Lantas lewat gini saya cuba paksa diri untuk menyapa. Sebenarnya terlalu banyak yang boleh ditulis tanpa entah le...

Hari ini saya menyemak buku perkhidmatan di aras 15. Buku saya dah tebal dan tak cantik sebab dah terlalu lama agaknya. Macam2 tulisan yang ada di dalamnya. Tak terasa masa begitu cepat berlalu. Buku tu pun dah dekat  sampai penghujungnya.  Story yang boleh dikongsi ialah cerita cuti GSR.  Rupa2nya agak lama kerani cuti tak masukkan cuti lebihan setiap tahun saya tidak dimasukkan dalam cuti simpan masa bersara. Tak sangka kerani dulu2 buat kerja tak smart.  Pada hal cara dulu2 kena isi borang. Masalahnya ada juga masanya penasihat tak betul nasihatnya, tapi saya dengar jugak sebab mereka bertugas di bahagian yang berkenaan. Tak sangka dia masin agak2nya saja. Nah! akibatnya cuti saya tak cukup. Selama ini saya anggap dah terlebih jumlah tapi rupanya tak cukup . Tak selesa jiwa dibuatnya pulak. Jadi tahun ni kena masukkan dua hari lagi cuti rehat. Sabar le hati. 


Saya ingin ingatkan adik2 atau rakan yang muda daripada saya supaya sentiasa semak buku perkhidmatan untuk kemudahan masa depan terutama bila tiba waktu pencen. Alhamdulillah syukurlah Bahagian Sumber Manusia Jabatan Penerangan Malaysia mengadakan hari bersama BPSM. Inilah peluang menyemak buku keramat perkhidmatan sendiri. Terima kasih dan tahniah kepada Penagaran BPSM JaPen dan warganya di atas usaha murni ini. 

Saya memang bahagia tadi dilayan oleh petugas yang amat peka dan berbudi bahasa.  Suaranya lembut dan wajah manis. Tahniah semuanya...

No comments:

Post a Comment