Tuesday, March 28, 2017

Tempoh tunggu naik haji dipendekkan



Alhamdulillah saya terasa amat bahagia bila mendapat khabar masa menunggu haji dipendekkan. Dengan kata lain ada yang berpeluang untuk menunaikan haji lebih awal dari jadual yang sebelum ini.  Inilah dikatakan rezeki.  Usaha baik yang berterusan mendapat ganjarannya. Kini ramai yang merasa lega kerana peluang untuk menunaikan haji seolah2 dipercepatkan masanya. Mudah2an segala ibadat mendapat keberkatan Allah swt.

Syukur banyak2 dan terima kasih kepada Kerajaan Malaysia , umat Islam di negara ini amat bertuah kerana mendapat impak hasil lawatan Raja Salman Abdulaziz Al Saud ke Malaysia baru-baru ini.  Malaysia mendapat penambahan kuota  dari 27,900 kepada 30,200 orang dapat menggembirakan 2.5 juta pendeposit Lembaga Tabung Haji  yang sudah mendaftar menunaikan ibadat berkenaan.

Apa yang perlu sebelum merancang untuk menunaikan ibadat haji, seseorang itu perlu mendaftar di Tabung Haji dengan depositkan RM1,300. Kini, adalah lebih baik membuat persediaan awal dengan mendaftarkan anak (bagi ibu bapa yang mampu) seawal dia dilahirkan. Niat yang baik, inn sha Allah ada keberkatan dan ada rezeki daripada Allah swt. 

Sesungguhnya, Tabung Haji (TH) adalah pengurus dana Islam terbesar di negara ini.  Saya yakin TH mampu menjaga kepentingan pendeposit berbanding institusi kewangan lain. #ariahjudah2017 #myhebat

No comments:

Post a Comment