Friday, March 27, 2015

Bank tutup sebab GST????


Apa lagi cerita yang satu ni.  Aku pun tak tau takat mana kebenarannya.  Tiba2 terima wasap ATM bank tutup esok sebab GST.  Ada yang bagi nasihat keluar duit malam ni jika betul2 perlu. Cuma tak tau tutup mula jam berapa.  Begitu jugak jamnya buka semula. Kononnya ada tertulis di skrin ATM. Seorang kawan Nampak ketika keluarkan wang di ATM CIMB.  Betul ke tu? Nah seolah2 tergendelanya urusan pengguna dengan bank esok.  Maksudnya yang mau mengeluarkan wang.
 
Tertanya2 juga kenapa mesti bank tutup pasal GST nak lancar pada 1 April 2015 ini. Macam tak percaya saja proses keluar wang di ATM terganggu pasal GST.  Macam ada tak kena saja.  Jika tak betul tentu ni suatu tindakan yang mau boikot pelaksanaan GST. Hanya tinggal beberapa jam lagi Negara ini akan melaksanakan sistem cukai berkenaan.
 
Jika ikutkan hati mau saja pegi bank malam ini. Kebetulan belum transfer duit untuk emak.  Risau jugak urusan esok tidak lancar. Ahh harap ATM tutup itu hanya rekaan semata. Takkan disebabkan GST nak menjelma, bank pun mau menyusahkan pengguna.#kasutku

No comments:

Post a Comment