Sunday, February 3, 2013

My Eucheuma .-rumpai laut

My Eucheuma sebuah jenama yang mengedar rumpai laut. Ia diambil dari bahasa Latin atau bahasa saintifik utk rumpai laut. Eucheuma Cottonii merujuk kepada rumpai kekuningan. Manakala Eucheuma Denticulatum adalah rumpai berwarna ungu. Khasiat rumpai laut amat banyak. Ia anugerah Tuhan yang baru disedari khasiatnya di negara ini. Ia mempunyai kesan yang begitu rapat dengan kecantikan kulit dan kesihatan dalaman. Ia juga mengurangkan risiko penyakit2 kronik kerana rumpai laut mempunyai banyak kandungan mineral yang diperlukan badan manusia. Ia mudah didapati dan harganya murah dan patut. Proses menyediakannya mudah dan tidak mengambil masa yang lama. Yang paling penting ia mmempunyai khasiat yang tinggi berbanding dengan sirip ikan yu dan sarang burung layang2 yang kedua2nya memerlukan kita membelanjakan beratus atau beribu ringgit.
Lelaki dann perempuan boleh mengambil rumpai laut kecuali perempuan baru hamil atau lepas bersalin dan kanak2 di bawah 2 tahun. Perlu dinyatakan bagi kanak2 bawah 10 tahun hadkan pengambilannya 1 hingga 2 sudu sehari. Ingin dikongsikan jugak rumpai laut adalah ibu segala kolegan. Kandungan seratnya tinggi dan baik untuk penghadaman/pencernaan. Ia amat bersesuaian untuk mereka yang menghidap sembelit dan buasir. Selain itu, kandungan iodinenya tinggi yang boleh mengelakkan tumor, kanser darah dan tulang.
Mereka yang mengambil rumpai laut ini bertuah kerana badannya mempunyai protein yang tinggi yang membolehkan luka (jika ada) cepat sembuh. Selain itu, pengambilan rumpai laut dengan teratur menjadikan kulit kenyal dan kencang. Ia bertindak sebagai anti penuaan. Betapa banyaknya khasiat tanaman laut ini dengan menjadikan makanan dan minuman. Semoga anda semua terus mengambil rumpai laut. Mereka yang belum beranikan diri untuk mencubanya dan insya allah anda tak merasa hampa.
Untuk keterangan lanjut atau pembelian boleh berhubung terus dengan Cik Feeza 019 895 5427 atau Haji Aziz 013 365 9041/013327 9703. SEMUA BERHAK UNTUK SIHAT DENGAN MY EUCHEUMA.

No comments:

Post a Comment