Thursday, September 6, 2012

Mak Nyah berubah selepas didera teman lelaki



Wajahnya memang menawan. Persis seorang wanita. Cantik dan anggun.Namanya Erin. Kini mak nyah itu telah berubah ke dunia asalnya setelah dia mengalami peristiwa hitam. Keinginan untuk kembali menjadi lelaki normal semakin kuat dan mula mendalami ilmu agama. Dia telah didera dan dikurung oleh seorang duda yang menjadi teman lelakinya sehingga tulang hidungnya patah.

Akibat perisitiwa itu Erin mengamali hidung berulat. Dia terpaksa ke luar negara menjalani pembedahan. Erin adalah antara mak nyah yang tegar dalam beberapa tahun. Sebelum ini dia adalah seorang guru di sebuah sekolah rendah di Pelabuhan Klang. Namun naluri mak nyahnya lebih kuat selepas memasuki alam persekolahan. Ketika berada universiti dia mula memakai pakaian wanita dan menyolek muka.

Erin atau nama asalnya Mohd Khariri Ramli mendapat petunjuk dan nekad menjadi fasilitator membimbing golongan mak nyah mendekati dan memahami Islam. Kini dia membantu golongan mak nyah dengan membuka kelas mengaji dan tuisyen untuk golongan remaja.

No comments:

Post a Comment