Wednesday, September 12, 2012

Kerana cemburu





Benarkah cemburu tandanya sayang? Kerana cemburu jugak ada orang sanggup mencederakan orang yang disayangi. Apakah cemburu menyebabkan wujudnya sayang melampau? Adakah jugak cemburu itu mengakibatkan seseorang hilang akal?

Suami cemburu. Cemburu tak bertempat menyebabkan berlaku pertengkaran. Kenapa demikian? Kononnya akibat cemburu seorang suami di Shah Alam kematian isteri. Dia dikapak suami sendiri sehingga maut di dalam bilik selepas bertengkar akibat cemburu. Kasiannya dia. Mangsa dikenali sebagai Ani atau Noviaryani, 34, yang ditemui mati di rumah sewanya di Seksyen 26 jam 9 malam.

Pihak polis menemui sebilah kapak dalam bilik mangsa. Adalah dipercayai kapak itu digunakan untuk menetak belakang kepala mangsa. Mereka menyewa bersama2 tiga lagi pasangan suami isteri dan seorang lelaki yang semuanya warga Indonesia.

Namun tiada siapa dapat memastikan punca pergolakan cemburu melampau itu. Yang nyata suami yang dikenali sebagai Ahmad Syafi, 35 itu terus keluar rumah dengan membawa beg dengan menaiki motosikal dalam keadaan biasa.Itulah yang dilihat jiran. Mujurlah jiranya, Poziah yang menyedari kejadian itu setelah melawati Ani yang tidak menyahut panggilannya.

Ani menjadi mangsa cemburu. Alangkah sedihnya keluarga mangsa jika mengetahui insiden ini. Dia merantau ke negara ini untuk meneruskan kehidupan diakhiri dengan sebuah kematian di tangan suami sendiri.

No comments:

Post a Comment