Wednesday, July 18, 2012

Majlis Tilawah Al-Quran KKM



Betapa baiknya majlis anjuran KKM baru2 ini. Tenang ketika menghadirinya. Walaupun ada beberapa masalah namun segalanya itu perkara biasa. Adat dalam bekerja mesti ada cabarannya. Apa lagi jika kerja di bekerja sama dengan bahagian atau agensi lain. Tu pentingnya saling menghormati dan memahami.

Majlis ini ke 23 diadakan dan negeri Perlis menjadi tuan rumah. Aku cukup bersyukur menjadi sebahagian daripada jawatankuasanya. Ini le pertama kali terlibat dengan majlis keagamaan. Ia benar2 menarik perhatianku. Kesempatan ini Tuhan bagi. Kali ini Pahang menjadi johan Qari dan Qariah serta johan keseluruhan. Memang wakil pahang tu kedua2 bagus. Tahniah untuk JKN Pahang serta warganya.

Perlis telah berusaha sebaiknya menjadi tuan rumah. Sesekali ternampak saling tak puas hati. Namun tu perkara biasa. Ia resam bekerja. Aku cuma jadi pemerhati. Aku cuba bagi idea apa yg sesuai. Pada majlis penutup berlaku ketegangan. Ia berpunca daripada seorang wanita cantik yang bagi komen. Dia bertudung dan berjubah hitam. Maklum le dia berjawatan le konon. Namun tindakan dia tu menimbulkan negatif di kalangan petugas. Ye la saat2 akhir mau berubah itu dan ini. Cara dia bersuara pun kurang enak. Ada kekawan yang tersinggung. Malahan ada yang sakit kepala selain sakit hati.

Jadi berpada2 jika mau komen walaupun ada jawatan tau... tengok keadaan le

No comments:

Post a Comment