Tuesday, January 3, 2012

Dugaan Diri

Sejak akhir2 ini aku sering tidak sihat. Macam ada sesuatu yang menggangu sihatku. Aku pun kurang pasti apa sebenarnya yang mencabar sabarku ini. Yang peliknya ketika mau bersolat tiba2 aku terasa panas. Panas membahang hingga berpeluh. Sebelum ini panas itu terasa di kedua2 belah telingaku, kini terasa pun panas di bahagian dada. Mujur le dalam beberapa saat panas itu hilang apabila aku membaca ayat2 suci.

Kini muka aku pula terasa gatal. Amat gatal sehingga timbul bekas2 hitam. Emak pernah pesan(ketika dia berada di kl baru2 ini) supaya aku gunakan limau nipis. Tanpa berlega aku pun mengambil limau dan mohon abang bacakan ayat2 suci ke atas limau itu. Aku pun gunakan limau itu dan alhamdulilah gatal2 itu terasa kurang.

Ya Allah aku mohon pada-Mu supaya segala gangguan ini dikeluarkan dari badanku. Hanya Engkau jua yang maha berkuasa dan maha mengeluarkan segala gangguan itu. Aku jua mohon supaya diriku sihat dari segala gangguan itu.

No comments:

Post a Comment