Sunday, November 13, 2011

Persembahan terbaik


Cadangan hadiah untuk persembahan terbaik diadakan....adakah hadiahnya? Ini kerja last2 minit ni. Tak pa aku boleh beli asalkan ada kelainan. Perkara di luar jangka biasanya menarik. Yang penting juga peserta rasa seronok dan dihargai.

Perkongsian idea akhirnya hadiah ada di depan mata. Memang mulanya idea itu tidak disokong oleh dua orang urusetia. Mereka tidak salah. Mungkin mereka tidak dapat menjangkau apa yang ada dalam minda saya. Lagipun mereka tidak pernah atau biasa buat. Mujur le seorang wanita muda dan manis menyokong. Dia sendiri yang mencadangkan bentuk hadiah yang boleh dibagi. Terima kasih si jelita.

Berbekalkan sarapan cuma sesudu nasi lemak (tak boleh makan sebab pedas) dan sebiji kuih apam berwarna putih serta separuh gelas kopi susu ke bengkel pengurusan aduan awam di Hotel Maytower . Hari ini adalah sessi yang terakhir. Aku mau menyaksikan persembahan hasil Kerja Dalam Kumpulan. Mau saksikan kumpulan yang boleh menyelesaikan kes aduan dengan cara terbaik.

Abangku tersayang dengan relanya menghantarkan ku ke hotel. Alhamdulilah aku tiba persembahan itu masih berjalan. Memang mereka memberi komitmen yang cukup bagus. Terbukti generasi lama begitu prihatin dan serius dengan tugas yang diberikan. Masing-masing memberi idea dan cara persembahan yang menyakinkan.

Selepas mereka menerima sijil daripada SUB BPL, makan juruacara UKK,KKM yang manis jelita pun mengumumkan ada kejutan. Mereka terkejut apabila SUB diminta untuk menyampaikan hadiah kepada kumpulan 1. Mereka kumpulan akhir yang membuat persembahan. Masing2 tersenyum ke depan untuk menerima hadiah yang ala kadarnya saja. Namun niat kami memang untuk menghargai usaha mereka. Yang lain pun bagus!!! cuma wakil dari BPA kena pilih kumpulan yang paling sesuai.

Cuma aku terbayang alangkah baiknya jika hadiah itu besar dan boleh diangkat. Ada senyum yang megah dan panjang. Foto pulak diklik klik. Aduhai cuma khayalan....biarlah yang seadanya saja asalkan boleh dilaksanakan dengan penuh mesra, ikhlas dan bahagia.

Alhamdulilah impian menjadi kenyataan jua. Terima kasih kepada semua urusetia yang terlibat dengan bengkel berkenaan. Semoga usaha yang baik itu dapat diteruskan demi kejayaan bersama.

1 comment:

  1. yuhuuu.. ade jgk watak saya dlm entri puan kali ini... terima kasih puan...

    ReplyDelete