Sunday, November 13, 2011

Jari kelengkeng jadi panjang

Bersihkan hati dan minda. Fokuskan kepada kebaikan. Jadikan diri seorang yang sentiasa mengingati Allah SWT. Baca selawat tiga kali. Inilah arahan yang diberikan...

Lalu penceramah itu meminta kami melihat tapak tangan. Dia kata jari akan mengalami perubahan. Jika mau silalah lihat nanti. Beliau pun menyatakan beberapa perkara dan telapak tangan pun dicantumkan sehingga bertemu urat di tepi telapak kedua2 tangan. Kemudian perhatikan jari kelengkeng. Aku tengok jariku sama tinggi. Alhamdulilah bisik hatiku. Namun ada jugak peserta yang tidak sama tingginya.

Maka, jari yang dipendek itu digenggam erat dan dipusing2kan genggaman itu sebanyak tiga kali. Genggaman itu dilepaskan. Ada kalangan peserta jarinya mengalami perubahan di mana jarinya lebih panjang dari ukuran sebelumnya. Suatu yang mempesonakan. Ramai yang teruja.

Salah seorang peserta yang jarinya menjadi panjang itu dipanggil ke depan. Seorang wanita berkulit putih. Masih manis walaupun usianya lewat 50-an. Dia tidak beragama Islam tapi memang selalu bermeditasi. Dan beliau diminta mengikut arahan penceramah itu. Makanya, beliau pun seolah2 bermeditasi...

Kata kunci untuk mengakhir acara itu ialah dengan kiraan 1,2,3 dan beliau pun membuka matanya. Matanya terus memandang ke depan dengan wajah yang cukup tenang dengan senyum. Dia pun bercerita ke mana dia sekejap tadi dan di akhirnya seolah2 dia terus berada di dlm keadaaan yang diprogramkan dek penceramah berkenaan.

Rupa2 beliau ditidurkan sementara. Dia direhatkan minda sekali. Oleh itu wanita bertuah itu kelihatan segar...

No comments:

Post a Comment