Sunday, November 13, 2011

Hujung mingguku

Hujung minggu oh hujung mingguku....

Sejak Jumaat aku tidak mencatat. Benarlah jika idea tidak dicari ia tidak datang. Gitu juga dengan masa dan mood. Namun aku agak sibuk dengan tugasan. Ada kerja yang perlu dilaksanakan.

Memang tanggungjawab itu wajib dilaksanakan kerana ia amanah yang telah diberikan. Lalu aku korbankan hujung mingguku. Sabtu dan Ahad penat melayan kerenah dan aktivitiku. Selain menghadirikan diri ke bengkel aku jugak kena memenuhi jemputan kahwin. AKu bagai terkejar2. Mujurlah 90 peratus dapat kulaksanakan.

Malam sabtu kuisi dengan malam pertama bengkel pengurusan aduan. Ceramah pembukaan oleh Ketua Unit Komunikasi Korporat, KKM. Ada yang menarik. Beliau boleh membuat 36 peserta gelak dan ketawa. Komunikasi berkesan dan aduan awam disentuh serba sedikit. Keesokan harinya sessi ceramahnya amat menarik. Penceramah dari SPRM. Memang beliau seorang yang kreatif dan ilmunya mewah. Ada suatu yang luar biasa dibawanya. Peserta jadi terpukau dan terpesona.

Akan disambung...

No comments:

Post a Comment