Monday, November 14, 2011

Perdagang isteri mengandung


Aku rasa bagai nak bunuh saja Shah Bunga. Dia lelaki yang amat jijik. Dia lelaki pemalas. Moralnya hancur. Otaknya bagai nak rosak atau sudah rosak. Dia sanggup menggadaikan agamanya. Memang wajar dihukum. Hukuman mesti setimpal. Tak usah diambil kisah apapun jenis rayuannya. Adakah sanggup memperdagangkan isteri yang sarat mengandung. Jenis manusia apa dia ini?

Media melaporkan dia baru berusia 32 tahun dan telah mempunyai 21 isteri. Dia tiba2 jadi popular. Foto tersebar di mana2. Ada juga berita dia ini ada pembela. Memperjuangkan Shah Bunga ke? Ini berkaitan dengfan kisah seorang kakak ipar Shah Bunga membuat laporan polis yang dia diugut akan dibunuh. Tukang ugut itu kononnya ahli keluarga Shah Bunga di Alor Setar. Kenapa dia mesti mengugut orang lain pulak? Amboi... betulkah ni? Ahli keluarga subahat ke? Dia jual isteri untuk sara hidup disokong ahli keluarganya. Entah le , jika benar memangnya yang ugut itu juga wajar dihukum.

Dalam sembilan tahun dia boleh berkahwin sebanyak itu. Isteri-isterinya pula ada keturunan Melayu dan Siam dari Thailand. Berkahwin dengan cara Buddha itu pun satu hal. Di mana Shah Bunga berpijak? Sanggup mengetepikan agamanya sendiri demi mendapat isteri kerana pelaburan untuk wang? Memang betul2 tak bermoral. Adakah dia mempunyai minda yang cacat.

No comments:

Post a Comment