Thursday, November 3, 2011

Malam Media 2011

Malam media adalah majlis murni diadakan khas untuk media bersama dengan agensi tertentu. Ia sebagai jalinan memupukkan kerjasama serta untuk sling mengenal dan menghormati tugas masing2. Selain itu, untuk mendekatkan media dengan anggota perkhidmatan awam.

Namun malam tadi mencipta sejarah dalam hidupku sebagai Pegawai Perhubungan Awam. Memang Malam Media itu khas untuk wartawan China. Tetamu hampir 90 peratus adalah dari kalangan mereka. Apa yang saya tahu Malam Media berkenaan untuk meraihkan wartawan china dalam usaha mempromosikan Medical Health in Malaysia ke China dan Hongkong.

Sebelum majlis makan malam sidang media diadakan. Aku dan Hartini masuk ke tempat berkenaan. Kami tak faham langsung kerana semua komunikasinya dalam bahasa China. Memang sejak awal masuk ke ruang dewan aku sudah perasaan kehadiran kaum China mencapai rating yang tinggi.

Majlis itu diadakan di hotel enam (6) bintang di Jalan Conly. Semua makanannya pun Chinese Food. Sedapnya boleh tahan. Mujur le biasa buat majlis di hotel berkenaan sebelum ini.

Bila difikir-fikir memang kehadiran kami tidak dihargai. Tanpa kami majlis itu tetap boleh dilaksanakan jua. Malahan seolah2 kehadiran kami tidak diperlukan. Tapi apa boleh buat arahan perlu kami patuhi.

Amat kecil peranan. Kami cuma diberi tugas daftar media asing. Malangnya tidak seorang pun media asing yang jemput tidak hadir.


Sabar aja le...



No comments:

Post a Comment