Thursday, November 3, 2011

Games dan internet

Benarkah ada main games dan internet? Lalu ia antara penyebab panggilan tidak diangkat. Ia jugak menyebab timbulnya aduan. Siapakah yang melapor? Adakah laporan itu sahih? Sepatutnya mai le tempat aku boleh bincang dan urus apa yang patut.

Kenapa le mencari penyakit? Atau adakah memang dia sakit? Sakit hati atau iri hati. Tup-tup buat laporan kepada orang besar sikit pulak! Apa lagi terlayang le email kepada bos aku. Memang keja dia bagi email sebab laporan itu berkaitan dengan PKP. Tugas2 berkaitan telefon dan khidmat pelanggan di bawah penyeliaan kami. Aduiiiii Arahan pun diterima minta aku buat siasatan. Siapakah mereka itu? Adakah kebenaran laporan berkenaan?

Aku kena panggil urgent orang2 tertentu. Perbincangan pun panjang. Hasilnya semua PKP ada PC dan internet serta mereka melayarinya kecuali seorang PKP yang tidak mahir dengan komputer. Aku minta supaya dia bersedia supaya celek IT dan kursus untuk dia akan dilaksanakan. Biar semua PKP update ilmu dalam IT. Memang kemudahan komputer dan internet amat berkait rapat dengan tugas harian. Segala maklumat terkini terdapat dalam internet. Pelanggan pula mau cepat. Jadi internet le pembantu sedia. Kini yang perlu pemantauan terhadap mereka, keluarkan memo peringatan dan satu perjumpaan akan diadakan. Aduiii penatnya....

No comments:

Post a Comment