Wednesday, November 23, 2011

Bagai keajaiban - duit jatuh dari langit

Aku jadi hairan bagaimana duit syiling boleh jatuh dari langit. Ia berlaku selama dua hari di Taman Kledang di Sungai Siput dari jam 6.00 petang hingga 9.00 malam. Kejadian ini menggemparkan penduduk tentunya. Mereka tanpa berjual beli tiba2 boleh memungut syiling yang berkilauan jatuh dengan nilai 5 sen, 10 sen dan 20 sen di depan rumah.

Kanak2 antara yang gembira menerima hujan duit itu. Tentunya dia tidak memikirkan kenapa dan mengapa terjadi demikian. Yang penting dia dapat hadiah dan hadiah itu dari langit. Lalu kanak2 itu mengutip syling 20 sen. Dia pun membeli gula2 di kedai yang berhampiran. S.Livenhthiran, 7 tahun telah pun memakan gula2 itu dan dia masih seperti biasa.

Adakah satu pemberitahuan luar biasa? cahaya syliling yang bertaburan di hadapan rumah A.Abinarmi pada petang Rabu (15 November) baru2 ini. Kejadian ini menjadikan aku berfikir sejenak, apakah ini kejadian atau kebetulan? Siapakah yang menimbulkan keajaiban ini? Benarkah syiling itu jatuh dari langit atau ada yang membalingnya? Apa yang nyata syiling itu berbau hangit dan seolah-olah baru terbakar.

Apa yang berlaku ni? Siapa pula yang begitu setia dan mahu mengujudkan suasana baru sehingga sanggup membakar syiling dan melontarkannya. Mustahil begitu jadinya kerana tempat syiling itu bertabur di depan rumah penduduk yang kawasannya tanah lapang. Lainlah jika ada kapal terbang di situ dan menaburkan syiling dari atas. Hairan betul dengan peristiwa hujan syiling ini.

Apapun tunggu dan lihat kejadian seterusnya. Adakah lagi hujan syiling akan berlaku lagi di kawasan berkenaan. Atau akan ada hujan syiling di tempat lain? Adakah ini satu permulaan bahawa rezeki datang dari langit. Aduhai jika benar ini satu keajaiban maka Allah swt maha berkuasa dan maha tahu dalam menguji hamba2-Nya.

2 comments:

  1. Datang melawat blog ariah dan jadi Follower yg ke 23. Kak pun hairan, dari mana dtgnya duit2 syiling tu....

    ReplyDelete
  2. Ye nanti kita tunggu perkembangan hujan syiling tu ye. Makasih kerna mengikuti blog saya.....

    ReplyDelete