Monday, October 17, 2011

SMS sakit daripada SUS

Kenangan itu suatu yang tidak boleh dilupakan. Kenangan itu akan mencengkam di sukma dan tiba2 saja ia akan datang tanpa dipaksa. Sekian masa aku bertugas di kementerian sebelum ini pelbagai kenangan tercipta. Namun antaranya amat melukakan ialah menerima SMS daripada seorang SUS. SMS itu siap disalinkan kepada beberapa orang yang berkenaan. Namun dia salah orang kerana aku tidak merasa takut walau seinci pun dengan tindakan itu.

SMSnya yang tajam ialah ....."ada orang yang cuba menjadi little Nepoleon. Jangan cuba2 buat pasal ...... Nanti tau le apa akibatnya...." bunyi macam berkuasa le konon. Memang betul2 lupa diri. sedangkan langit itu tidak selalunya cerah.

Seterusnya aku kurang senang jugak sebab eja nama aku salah. Ejaan dia ariyah , memang salah amat. Sudahlah tidak hormat orang yang tua daripadanya berlagak macam pandai sangat. Dia memang buat keja tidak beres. Suruh hantar hadiah kepada saya dalam keadaan bogel dalam beberapa minit sebelum majlis bermula. Macam mana aku tidak geram. Jika berlaku apa2 yang negatif sudah tentu aku dan PR yang terkena.

Ada lagi sms dia, antaranya....Ariyah, I nak tahu siapa yang kata pejabat menteri lepas tangan program ....i tak suka org cakap2 belakang ni. macam bagus..lepas tu dia ckp orang putih...please check whoever those person is and tell her or him dont create thorn with our office...we officer ti minister know exactly what the minister want and dont try to be smart to change our standard sop......and dont try to be Mr or Mrs smart".

Gitu le berlagaknya dia. Sabar aja le

Akan bersambung....

No comments:

Post a Comment