Thursday, October 13, 2011

Cerita lucah??????

Cerita lucah dalam internet ini bukan perkara luar biasa. Mana2 boleh buka asalkan ada talian internet dan tidak dipantau sesiapa. Namun tidak perlu dan tidak ada apa2 keistimewaan pun tengok cerita2 lucah itu. Entah kenapa ramai yang melayari cerita itu sdg boleh rosak minda dan emosi.

Nak dijadikan cerita...baru2 ini aku diminta mengurus jawapan untuk maklumbalas. ikut arahan bos sebab baru bertukar le katakan. Aku pun bertanya tindakan yg telah dan sedang diambil oleh bhg pgurusan maklumat kementerian. Memang tepat orang yang saya tanya. Bila balik ke bilik aku pun terus mencatatkan jawapan itu dan berikan kepada bos. Dia pun tambah mana2 yang patut. Ada istilah yang diterima menyebabkan kau terpingga2. Ia kurang tepat dan tak berkaitan. Aku cuma diam walaupun kurang setuju dgn beberapa istilah. Lagipun aku kurang mahir bab komputer ni. Bos kata untuk tengok cerita2 tak bermoral atau lucah itu mesti ada user name dan kata laluan. ya ke? Rasanya tidak.

Aku pun bertanya dgn kekawan di tempat aku . mereka tersenyum. Kuterima jawapan itu. Aku pun minta wanita cantik email draf jawaban itu kepada pembantu peribadi pegawai yang aku jumpa sebelum ini. Ini demi ketepatan dan kebaikan. Bentuk jawaban baru diterima semula. Ternyata istilah yang ditokoh tambah itu dibuang kerana tidak tepat atau tak berkaitan. Pemantauan dibuat dengan menghadkan masa melayari dan laman sesawang yang ada unsur negatif itu disekat.

Aku diarah supaya jgn terima saja idea yang orang beri. Bos kata kita mesti bagi pendapat. Memang benar kata2nya itu tapi biar subjek yang kita tau dan faham.

No comments:

Post a Comment