Thursday, October 13, 2011

Kamera

Cerita kamera memang menarik. Kamera ini bukan pilih orang untuk diklikkan. Seram le jadinya. Nak dijadikan cerita. Gini...

Semalam hari pertama aku minum dengan kawan di cafe sejak bertugas di tempat baru. Risau jugak sebab agak lewat turun. Ketika itu dah jam 8.15 pagi. sedangkan aku dimaklumkan di Putrajaya ini semua anggota perkhidmatan awam tidak dibenarkan berada di tempat minum selepas jam 8.30. Apa lgi ketika dalam cafe aku memerhatikan setiap sudut utk cari adakah kamera dipasang. Aduh! kenapa aku tiba2 jadi risau pulak! Sesekali perhati ke arah pintu mana tau ada petugas yang memerhati.

Si kawan siap bawa dairi . Ia strategi bagus jugak! Namun aku rasa ok sikit bila tgk masih ramai lagi orang minum(ternyata wanita). Maka kami pun pilih makanan dan duduk dekat dengan kaunter pembayaran. Syukur aku dapat rezeki di awal pagi. Kawan yang belanja. Ksmi kongsi cerita sambil minum teh tarik dan sandwich, keropok lekok dan kuih ketayap.

Selamat...

No comments:

Post a Comment