Sunday, October 16, 2011

Cinta tak kesampaian

Publisiti itu menyebabkan seseorang dikenali sama di media cetak atau elektronik. Lalu ada yang suka, sayang dan ada jugak yang benci. Segalanya terpulang apakah tujuan dan impak publisiti. Ada ketikanya cerita yang mengada2 menyebabkan orang menyapa membacanya. Bagi orang biasa publisiti tidak nampak atau kurang kesannya. Kenapa? mengapa? Publisiti itu biasanya dikaitkan dengan mereka yang ada nama atau terkenal. Jadi kategori artis, ahli politik, selebriti, penceramah /pendakwa yang biasanya menjadi bahan publisiti.

Publisiti tentang putus cinta dan kahwin antara yang banyak. Cinta tak kesampaian di antara Mamat sepah dan Fida. Begitu juga niat kahwin tak kesampaian Pian cecupak dan Aida Hazira antara yang dipaparkan di dada akhbar. cinta Mamat dan Fida menyebabkan ramai bosan kerana macam kenyataan. Masa mereka saling menyayangi ayat-ayat manis menawan dibaca. Bila cinta tercabar macam ulasan terkeluar. Gitu le dunia artis.

Kena beringat juga dalam memberi kenyataan. Bukan setakat mau publisiti supaya nama sentiasa di mata pembaca. Tengok apa berlaku dengan Pian. Terkedu dia agaknya. Berita telah dijajah. Tersebar merata. Malahan mungkin keluarga pun terasa. Lalu timbul pulak rasa malu apabila sebelah pihak menidakkan. Apa taknya, Aida menafikan akan perkahwinan itu. Dia menyatakan Pian cuma kawan biasa. Bagaimana timbul nak kahwin? Kawan biasa itu dan kawan bakal dinikahi itu tentu berbeza. Dunia...dunia...dunia... Publisiti telah menawan pembaca. Lalu begini pulak jadinya...

Salam berpublisiti

No comments:

Post a Comment