Sunday, June 27, 2010

Rampas itu pembalasan ye?

Nah! dulu kononnya pernah merampas. kini dia pula yang kena rampas. dahsyat sungguh istilah rampas ini. tapi ini berlaku di kalangan artis. maka kecoh le satu malaya. ini le berlaku dengan artis cantik fasha sanda yang teman lelakinya digoda artis lain. aduh! apa sal disebabkan lelaki pulak boleh kecoh ni. kawannya pula si tiz tu senang2 saja hantar maklumat di waktu dinihari. kenapa tak ajak waktu2 santai. ini waktu orang tidur. tapi kalangan artis ni ramai yang lambat tidur. atau tak tidur malam. nah! cam na dengan solat subuh? larat ke mata tu buka untuk ambil air sembahyang. entah hak masing2. ramai juga artis tidak boleh bangun awal pagi. sebab itu bila program di pagi hari susah mereka nak datang. tapi bukan semua cam tu...

berbalik kepada rampas ni susah jugak nak cakap. dulu kecoh satu malaya juga si fasha sanda rampai si hero itu daripada isterinya, artis comel nora. tapi tidak ada pulak pengesahan. cuma saya pernah terbaca fasha lebih awal kenal dia dari si nora. mungkin jodoh lebih memihak kepada nora ketika itu.

cuma ada sikit persoalan si hero pulak jika ada hati dengan fasha kenapa pulak sanggup berkahwin dengan nora. yang kasian anak yang dilahirkan. kecik2 lagi ibu bapanya sudah bercerai. tak apa dia pun masih bergetah. rezeki dalam bidang lakonan pun banyak. yang penting sabar saja le menempuh hidup. mungkin nora tersenyum dari jauh melihat sendiwara ini...

kini giliran dia pula menempuh rampas merampas. tidak salah inilah yang dikatakan perjuangan hidup. yang kurang enak si tiz sudah menafikan tidak buat perkara itu (hantar/call si hero malaya). malahan ia tiz kata itu gosip karut. yang mana satu betul ini? keliru le...saya kena bacan laporan URTV ni (majalah hiburan kegemaran saya). tiba2 keluar akhbar si hero bagitau memang dia terima mesej dari tiz untuk ajak dia keluar. aduh! malunya. apa sudah jadi? ye...mungkin dia setia dengan fasha sanda. maklumlah sudah kenal lama. atau dia kena paksa untuk memberitahu media perkara yang sebenarnya.. nah! siapa yang kena?

semalam melodi telefon si tiz tentang komen si hero fasha. berkali2 wartawan melodi tanya tiz dan minta komen. tiz kata tak perlu kerana cukuplah dia sudah bagi penjelasan sebelum ini. jadi adakah dia berhati2 atau sudah terkena? payah betul le. cuma jika benar le berlaku maka inilah dikatakan kawan makan kawan. dunia...dunia...namun kalau hati sudah suka susah jugak nak kata.

rampas itu perbuatan tidak baik. mujur le rampas hati saja. dan jika bertepuk sebelah tangan pun ia tidak akan berbunyi. namun jika ia satu pembalasan maka dia jadi pengajaran. lalu keinsafan timbul supaya menjadi insan yang disayangi-Nya. sama ada fasha, tiz atau nora ingin diingatkan bahawa yang menang adalah si hero malaya. hati sesama wanita yang parah malah putus kawan sedang hati seorang lelaki tersenyum panjang dan bangga.

salam tabah

3 comments:

  1. macam budak skolah menyundal berebut jantan hahaha

    ReplyDelete
  2. alahai....x habis2 kisah si fasha ni. berlakon x seberapa pun gosip die je lebih

    ReplyDelete
  3. Makasih komen ye...amat dihargai. kita cerita lagi

    ReplyDelete