Sunday, June 27, 2010

Mini heli bawa klfest ke udara


Alhamdulilah KLFest berjaya dilancarkan lewat petang tadi di padang Taman Tasek Titiwangsa. Pelancaran dilaksanakan oleh Datuk Joseph Salang, Timbalan Menteri Kem Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan(KPKK). Ramai penyokong kesenian datang dari pelbagai peringkat umur. Padang itu penuh dengan warna warni dan aluan muzik sambung menyambung.

Yang best gimik pelancaran menggunakan mini helikopter yang bawa terbang logo klfest ke udara. seronok tengok. rasa nak beli saja mini heli tu..sayangnya saya tidak mahir mengendalikannya. berasap2 di udara. risau juga takut jatuh tiba2. Sejenak ramai sekeliling memandang ke langit tengok beberapa helikopter berterbangan.Selain datuk Timbalan Menteri KPKK hadir juga wakil dari Kementerian Pelancongan dan Kementerian Kemajuan Wilayah dan Kesejahteraan Wilayah.

Aduhai...terima kasih kepada para wartawan yang datang buat liputan. suasana hujan renyai2 tadi tidak menghalang mereka datang ke majlis ini. Gitu juga kepada kawan2 di rtm yang membuat beberapa kali lintas langsung dari lokasi. kerjasama anda semua hanya Tuhan sahaja yang akan membalasnya. Cuma maaf juga kerana tidak ada jamuan yang enak2 disediakan. kemampuan berbelanja amat terhad. insya allah di suatu ketika bolehlah makan2...

sebelum majlis sempat duduk sekejap di khemah media. borak2 kejap dengan nurul pr. bincang dengan ezlina. ada juga jumpa hassanal. tidak ketinggalan join ambil gambar bersama kp jkkn di gerai media tadi. selepas itu berjalan bersama sdr fauziah dan junaidah sambil ambil beberapa gambar kenangan. saya susurkan diri berdekatan khemah dan berjumpa dengan kumpulan protokol. lalu apa lagi kami pun berkumpul ambil foto. seela jkkn juga datang. di situ ada siti balkish, mona, rizma dan ramai lagi. seronok jumpa mereka. sebelum balik saya berjumpa dengan sdr kassim. berbual beberapa ketika.

Cuma yang pasti macam2 persembahan disediakan sama ada dari yang baru atau yang lama. ada buat dalam kumpulan dan ada secara individu. yang nyata ella juga buat persembahan tadi. suara rock wanita masih yang nombor satu. ella satu2nya penyanyi rock wanita yang bertahan hampir 25 tahun. nah! satu rekod yang bukan senang untuk diciptakan.

Namun sekarang kaki saya sakit sebab jauh jalan. letak kereta di kawasan istana budaya. rupa2 jauh juga letaknya padang tu. mujur le ada sdr jamudin idris menjadi kawan berjalan. sesekali ada titisan air kecil jauh ke kaca mata saya. sdr Jamudin siap bawa payong....namun dia balik awal setelah majlis bermula. katanya ada urusan dan kurang sihat. semasa balik tadi saya ikut jalan lain. nah! agak dekat sikit. ada hikmahnya parking jauh sebab senang balik. tidak melalui kesesakan. alhamdulilah...

masih terbayang2 mini heli berterbangan di udara. sebuah heli itu terlalu banyak asap tadi... aduh! macam terbakar pulak! terbang di udara suatu yang menyeronokkan. saya selalu bermimpi terbang dan amat seronok. tidak payah berjalan cuma angkat tangan dan ringankan badan serta angkat maka saya pun terbang. memang best...

Selepas pelancaran maka bermula festival kuala lumpur. terdapat 115 acara yang bakal dibuat oleh agensi kerajaan dan badan swasta mulai 1 hingga 31 julai ini. penglibatan swasta begitu baik untuk tahun 2010 ini. mudah2an semua program kesenian itu dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Melalui klfest ini bakat2 baru dalam bidang kesenian dapat diperkembangkan. menyemarakkan seni di kalangan anak2 muda dan peminat2 seni adalah tugas yang mesti dipikul sekali.
harap program2 lain dapat sambutan yang baik dari kalangan penyokong kesenian.

Majlis berakhir sekitar jam 6.30 petang. berduyun2 orang ramai di kawasan Taman Tasek Titiwangsa.

Salam kl fest...

No comments:

Post a Comment