Saturday, June 26, 2010

Fakta tentang lelaki -siri 1

Lelaki tu cam na ye? tentu ada suatu yang istimewa. apakah sang lelaki punya ciri2 tertentu? bagaimana cara lelaki mencari cinta hatinya? siapakah lebih susah buat keputusan tentang teman hidup lelaki atau wanita? aduh! susah ini... nah cuba teliti beberapa fakta tentang lelaki itu.

1. Tidak sering mencari wanita yang cantik saja semata2 untuk dijadikan isteri. sebaliknya lebih selesa memilih yang kemas dan berpersonaliti menarik . paling penting pandai bawa diri dalam keadaan tertentu.
2. sang lelaki mampu "gila bayang" hanya dengan senyuman seorang wanita. (hehehe...jgn mare...)
3. elakkan bercakap tentang bekas teman lelaki di depannya kerana dia benci walaupun nampak"cool".
4. sanggup bercakap kuat hanya untuk menarik perhatian wanita yang disukai.
5. lelaki juga menangis. (aduh! airmatanya mahal...)
6. bila dia mengatakan "uuuummmm" agak panjang serta sering mengelak saat pertolongannya anda perlukan maka itu maknanya dia tidak mau menjadi seorng kekasih.
7. apabila dia mula menyimpan rasa terhadap seorang wanita, maka rasa itu adalah benar walaupun wanita itu tidak cantik di mata orang lain.
8. saat lelaki kononnya minta ditinggalkan atau mahu masa sendiri, sebenarnya dia mahu anda terus bersamanya dan mendengar masalah yang dihadapinya.
9. sukar untuk meletakkan impian dan harapan yang terlalu tinggi untuk dicapai berbanding wanita.
10. bila wanita menolak ajakannya dengan mengatakan "tidak" baginya, wanita itu hanya mengatakan"cuba lagi esok".
11. paling sukar membuat keputusan yang pantas dan ini jauh bezanya dengan wanita.
12. jika cinta padanya maka kena jaga keyakinannya terhadap kelebihan dirinya kerana dia mudah merasa tewas dengan lelaki lain di sekeliling anda.
13. sang lelaki berlagak tenang tapi ada ketika dia berpeluh atau menolak2 rambutnya berkali2 maka itu tandanya dia sedang gementar berdepan dengan anda.
14. tidak salah fakta bahwa cara terbaik mengikat hati suami adalah melalui masakan.
15. lelaki sebenarnya menyukai wanita yang menyukai ibunya...(fakta ini menjadi mimpi ngeri wanita pulak!)
16. jika dia amat mengambil berat soal penampilan luarannya maka dia bukannya orang yang boleh anda harapkan untuk memperbaiki alatan rumah yang rosak.
17. sang lelaki memerhati anda hanya dengan dua makna sahaja. satu, dia sedang memuji dan dua mungkin dia sedang mengkritik anda.
18. peratusan lelaki meninggal lima tahun lebih muda ari wanita adalah lebih tinggi dengan kadar kematian tertinggi berpunca dari pelbagai penyakit.

salam fakta lelaki...

No comments:

Post a Comment