Friday, June 25, 2010

kolegan ada pengganti untuk kecantikan

Semua orang mau cantik dan menawan. cuma ada berkata dalam diam. ada pula yang bersuara ingin cantik. tanpa segan dan malu mau bagitau mau cari vitamin utk cantik. kalau wanita sanggup belanja duit utk cantik. biar kurang makan kerna simpan duit utk kecantikan. nah! tu le realitinya bagi wanita. cantik, cantik dan cantik.

Untuk cantik kolegan diperlukan. Ia untuk kecantikan kulit.ada yang sanggup suntik di muka misalnya untuk tambah kolegan. kenapa? cantik le jawapannya. dalam proses kehidupan ini kolegan boleh hilang dari badan. jadi ia perlu diganti. ia diperlukan untuk keperluan badan. terdapat beberapa makanan yang tidak perlu belanja mahal utk menggantikan kolegan. malahan ia merupakan makanan seharian.

Antaranya ialah tomato - ia mengandungi likopen. Likopen mampu menghalang tindakan enzim "Collagenases" yang merosakkan kolegan dalam badan. bahkan antioksidan ini juga berkesan utk melawan radikal bebas yang merosakkan kolegan dan juga struktur kulit.

Kedua, oren dan lemon - kedua-dua memang kaya dengan vitamin C. Ia membantu tubuh menghasilkan kolegan yang diperlukan. untuk beli oren dan lemon tidak memerlukan perbelanjaan yang mahal.

Ketiga susu soya, tofu dan semua makanan berasaskan soya - soya boleh meghasilkan sejenis isoflavon yang dinamakan "genistain". ia mampu untuk menghalang enzim yang boleh merosakkan kolegan.

Keempat , ikan - terdapat pelbagai jenis ikan. dan ada jugak beberapa ikan yang kaya dengan asid lemak omega' Asid ini sangat penting kerana ia berkesan mengekalkan kelembutan dan keanjalan kulit.

Kelima, bawang putih - serat kolegan yang rosak biasanya dapat sokongan dari sid "lipoid" dan"taurine" yang banyak dlm bawang putih. Bawang putih juga kaya dengan sulfur yang boleh membantu tubuh menghasilkan kolegan. utk hilangkan bau bawang putih di mulut kunyahlah gula2 dan sebagainya.

keenam, bayam yang merupakan sejenis sayuran hijau gelap. Ia mampu membekukan sejumlah vitamin C yang berkesan dalam penghasilan kolegan. bayam juga kaya dengan banyak mineral seperti iron yang berkesan utk melambatkan kesan2 penuaan.

Selamat makan untuk kolegan

No comments:

Post a Comment