Friday, April 30, 2010

Terkilan bagai disusuk mata panah beracun

Petang ini mencatatkan suatu yang amat tidak diduga. Aku benar2 terkilan dan sedih. Bagai dicucuk mata panah beracun. Amat Sakit. Namun aku telan jua. Siapalah aku ini. Terasa ia fitnah dalam terang lagi bersuluh. Kenapa mesti dilaporkan perkara yang belum pasti. Adakah laporan itu akan menjadi bintang? Beginilah bila kita orang kecil.

Aku dimaklumkan oleh seorang kawan tadi. Dia mengatakan dalam meeting namaku naik kerana tidak mau pindah. Bila tersebut tak mau pindah saya terkejut. Bila pula aku kata tak mau pindah? Saya tak pernah kata macam itu. Cuma unit saya diarah tangguhkan pindah biar bahagian lain selesai dulu. Itulah cerita minggu lalu. Dalam minggu ini memang nak pindah tapi kena hadir kursus pulak di Port Dickson. Baru hari ini ada di pejabat. Isnin lepas mau kemas tapi kotak tidak ada. Aduh! lain berlaku lain yang dilaporkan.

Tanpa selindung daya bagitau keadaan sebenarnya kepada orang besar 1. Biarlah dia marah asalkan saya sampaikan perkara yang sebenarnya. Syukur dia ok dan beri cadangan untuk selesakan bilik. Bilik skg di bawah kolong. Cuma ada pintu saja. Tempat aku terasing daripada warga unit. Seolah2 aku keja sendiri saja. Tak pa itu boleh terima. Cuma bila difitnah semudahnya itu... terasa diri macam tidak berguna.

INilah pertama kali suasana begini aku hadapi. Bukan kepalang orng pulak yang melapor itu. Adakah dia tidak faham atau terlupa atau hilang idea dan entah apa lagi. Yang penting aku amat terluka. Bagai mengalir air mata menahan duka. Dada luka walaupun tidak ada darah mengalir keluar. Cukup! aduhai hati. Tabah lah. Mudah2an Tuhan membantu....Ya Allah permudahkanlah aku dan jauhikanlah aku dari kesusahan...

sekian. Jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment