Sunday, April 25, 2010

Hentikan fitnah laksanakan perjuangan

Marilah kita elakkan Rumah Siap Pahat Berbunyi. Gitulah juga dengan PR kecil Parlimen Hulu Selangor. Pemenang sudah ada dan dialah wakil rakyat terbaru kawasan berkenaan. Jadi, adalah lebih baik strategi baru dibuat segera (memang sudah ada agaknya) daripada ada pihak terus bercakap kurang enak didengar. Apapun yang berlaku mesti ada hikmahnya.



Yang tidak memang boleh terus memerhati apa yang perlu ditegur. Kekalahan itu menunjukApa yang saya faham segala yang diperjuangkan itu adalah untuk kebaikan bersama. Hentikan fitnah yang boleh menjejaskan kepercayaan dan akhlak. Kesan fitnah amat bahaya. Racunnya amat sukar untuk diubati.

Dalam bertanding terima hakikat bila kalah dengan hati terbuka tanpa alasan yang bukan2. Tidak usah mengata kemenangan disebabkan kurang sihat seperti rasuah, membodek, dan sebagainya.

Bukan tujuan mengatakan sesiapa cuma sekadar pendapat. Bukan bicara politik kerana saya tidak minat politik. Aapa yang berlaku jadi panduan....jadi teladan. Jadi maaf jika ada yang tersentuh ...

Salam hormat...

No comments:

Post a Comment