Wednesday, February 3, 2016

Ajaran Millah Abraham


 Kita perlu menjaga akidah kerana hidup di muka bumi ini macamw dugaan mendatang. n cabaran. Yang penting perlu tahu memberi keutamaan.  Sabar dan sedar akanDugaan datang dan pergi.  Setiap orang tak terlepas dari berdepan dengan dugaan da ketulinan suatu perkara itu terutama yang berkaitan dengan agama atau pegangan kita.

Sehubungan itu, baru2 ini ingin saya kongsikan dalam blog #ariahjudah ini tentang seorang pengusaha bengkel dan sepasang suami isteri mengaku salah terhadap pertuduhan mengembangkan ajaran sesat Millah Ibrahim @ Abraham,pada bulan lalu. Mereka yang tertuduh ialah, Kamarudin Annuar, 48.  Beliau yang didakwa atas tuduhan mengembangkan doktrin atau kepercayaan agama selain agama Islam kepada orang Islam yang dikenali sebagai ajaran Millah Ibrahim @ Abraham membuat pengakuan itu di hadapan Hakim Syarie Ibrahim Deris.

Pasangan Mohamad Harizal Kamarudin, 36, dan Nur Ridah Osman, 24, pula mengaku salah atas tuduhan bersubahat mengambil bahagian dalam pengembangan ajaran itu. Kenapa mereka begitu mudah terpengaruh dengan dakyah2 seperti ini. Mungkin mereka ini kurang pendedahan dan mudah percaya .
Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah premis perniagaan di Megan Phoenix, Cheras di sini antara jam 9 malam hingga jam 9.25 malam pada 20 Oktober lalu.
Pertuduhan terhadap Kamarudin dikemukakan mengikut Seksyen 5 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 manakala pertuduhan terhadap Mohamad Harizal dan Nur Ridah dikemukakan mengikut Seksyen 43(b) akta sama.
Memang kasian dengan mereka ini.  Jika sambit kesalahan tentu mereka akan didenda dan ini pasti memberi tekanan.

No comments:

Post a Comment