Thursday, July 23, 2015

Bengkel Pengurusan Persepsi



Kali ini  mau kongsi dalam blog ariahjudah ini suatu yang berlaku semasa cuti hari raya aidil fitri baru2 ini.  Mulanya rasa tertekan.  Terkilan pun ada. Malah rasa bersalah pun tiba2 menjelma.  Perasaan macam rojak. Ngini ceritanya ....Masa cuti terima watsap daripada Bos. Aduiii memang jadi risau. Tugas tuuu.  Kertas kerja perlu disediakan.  Bengkel pengurusan persepsi perlu dilaksanakan. Segera sebab tugas penting menunggu di hadapan.  Cara pengurusan persepsi yang efektif perlu diterapkan kepada petugas lapangan. Bukan mudah mengurus persepsi rakyat masa kini.  Minda mereka penuh dengan pelbagai maklumat.  Yang sayangnya tapisan maklumat tidak ada langsung. Ini membimbangkan.  Saya cuti cuma enam hari. Hari Rabu - 22 Julai saya mula bertugas.  Target saya mau siapkan kertas berkenaan. Memang amat payah memulakan sesuatu.  Fikiran macam kosong.  Saya cuba tengok maklumat di internet.  Cuba recall perkara yang berkaitan.  Alhamdulilah kertas itu dapat saya siap walau pun lewat petang.

Kertas cadangan bengkel pengurusan persepsi telah siap dan menunggu semakan Bos saja.  Moga segalanya berjalan lancar. Harapan bengkel itu dapat dilaksanakan pada 12 hingga 15 Ogos 2015 di Kuching, Sarawak.  Anggaran perbelanjaan  boleh dikatakan amat patut. Bengkel ini untuk kongsi ilmu. Pendedahan yang lebih jelas. Perkongsian yang dinanti2kan. Saya pun pertama kali menyertai bengkel sebegini. Moga berhasil.

No comments:

Post a Comment