Thursday, January 1, 2015

Kusangka intan rupanya batu hitam kelabu.


Aku pun tak tau jenis apa le seorang insan ini. Adakah dia berhati batu? Batu itu hitam kelabu.  Alangkah bahagia jika batu  itu intan kan? Agaknya  jiwanya terlalu gelora. Memang tak sangka aku terkena. Mula2 tu sekadar menegur biasa. Malahan terjentik dalam hati agak lama tak jumpa kita bertemu di sini. Majlis ilmu lagi tu.  Ikhlas menegur. Namun kuterima pusingan 360 darjah. Agak lambat aku mentafsir. Lama2 aku faham dan teringat pesan seorang kawan.  Baru aku percaya.  Tak pa aku ingin jalinan hubungan yang baik itu. tak tak kesampaian apa boleh buat. Mungkin jugak aku diduga-Nya. Aku terima segalanya dengan hati terbuka. Moga tahun 2015 ini ini aku tak temui dia yang hatinya hitam kelabu  atau batu ye?

No comments:

Post a Comment