Saturday, January 3, 2015

Kota Belud oh Kota Belud



Kota Belud kampung halamanku. Keindahannya masih terselah.   Tiba2 terbayang replika kuda di pekan Kota Belud.  Laporan terkini Kota Belud masih banjir.  Yang jelas di kampungku banjir sudah surut. Harap2 tempat lain pun semakin pulih. Namun  segalanya kehendak Allah swt. Terima kasih kepada pihak Kerajaan yang menghulurkan bantuan. Begitu jugak kepada NGO dan individu yang ikhlas membantu.

Terima kasih kepada Pengarah Penerangan Sabah (PPN), Datuk Haji Almain Ajirul yang sudi melawat dan menghulurkan bantuan untuk mangsa banjir di Kota Belud.  Ucapan terima kasih keapda Pegawai Pegawai Penerangan yang setia memberi laporan tentang banjir di Kota Belud. Begitu juga kepada Datuk Seri Mohd Salleh Keruak yang sentiasa bersama rakyat di Kota Belud. Betapa mulianya hati setiap insan yang begitu peka dan prihatin dengan mangsa banjir.

Ketika bencana ini kita saling membantu. Ketika banjir ini kita terus mendoakan supaya semua dalam keadaan selamat dan baik2 belaka.  Elakkan  bencana ini dipolitikkan. Paling teruk jugak direkacipta berita palsu.  Mereka yang terlibat betul2 kurang akal. Tidak waras.


No comments:

Post a Comment