Thursday, January 1, 2015

Janda miang seorang artis




Sempena tahun baru 2015 ini kita kongsi cerita sensasi le ye. Sikit saja sensasinya. Bukan mengatakan orang tapi sekadar sembang2 untuk ingatan pada diri sendiri. Belajar dari perkara yang dibaca dan dilalui di sekitar kita.

Kali ini cerita janda miang di ruangan pancaindera Mingguan Malaysia. Cerita ini kononnya tentang seorang artis popular yang bergelar janda. Sebenarnya bukan hina pun gelaran janda atau ibu tunggal. Ramai yang berstatus demikian cantik dan baik perangainya. Tapi disebabkan perangai artis ini kurang tertib dan tidak manis  menyebabkan berstatus janda terpalit. Sungguh kurang sopan. 

Baru2 ini ada cerita kononnya artis ini khabarnya memang miang. Miang cam na tu? Miang macam miang rebung ke? Gatal sungguh  jika macam tu. Gini ceritanya, si artis ni suka mencuba mana2 lelaki yang dia suka. Dia pilih yang kacak dan bergaya tentunya. Tanpa sega silu dia ajar keluar bersama.  Faham2 sajanya . Alahai malunya.

Si artis ini tak kira tempat dan suasana  nak menggoda kononnya. Nah! suami kawan sendiri pun nak digodanya sebab si suami kawan tu ada ciri2 kesukaannya. Kurang asam punya kawan. Mujur le kawan dia tu sabar. Jika tidak sudah tentu berperangggg

Jagalah maruah diri ye ...harap2 kita semua dapat pengajaran dari cerita ini. Berkelakuan baik tak kira apa status dan di mana berada.

No comments:

Post a Comment