Wednesday, January 7, 2015

Amarah cinta



Pegi matiiii le. AKuuuu tak ada kaitan lagiiii.

Aku pun tak sangka di awal pagi tiba2 dia membisik. Menyusahkannn. Talian berdering dalam senyap. Jelas di sanubariku. Katanya dia teringat seorang pendusta cinta. Dulu cemburunya seperti api. Kasinya pulak harum bah kasturi.  Ada janji - aku cuba menunggumuuuu. Janji tinggal janji. Katanya tidak apa. Lumrah manusia memang mudah lupa.  Yang sakitnya Dia menuduh. Memang sakit. Tiba2 dikata perosakkk. Katanya, kaulah penyebab aku dan kekasih bergaduh. Dia terbaca namamu dalam catatanku. Ada kukisah. Nah baru tau ada kekasih lain rupanya. Pegi mampus dengan dia itu.  Dia cuba bertahan. Bisiknya Aku adalah Aku. Rahsia tetap kusimpan. Sejak itu katanya, tak ada doa yang cantik untuk si kawan itu. Terdetik dalam hatinya sesiapa yang menuduh diri akan dibalas Allah swt. Warna kelabu hitam datang. Kini kekasihnya telah mati. Sakit tak ada ubatnya. Sebelum itu, kehidupan mereka pernah gelora apabila si kawan itu ada hubungan lain.Tak sedar diri.  Padan muka le. Tu le tuduh orang. Katanya, amarah diri masih ada walaupun kaitan rasa dan perasaan telah lama di buang ke laut. Air pusar telah menelannya. Mampussss

No comments:

Post a Comment