Thursday, December 18, 2014

Petua Turunkan Tekanan Darah Tinggi dan kolestrol



Pembunuh senyap. Tiba-tiba terima khabar seorang saudara atau sahabat meninggal dunia ketika menghadiri ceramah kesihatan. Kita pun tertanya-tanya dia sakit apa. Sejak bila tak sihat. Dia sembunyikan dia sakit ke? Macam-macam andaian dan tanggapan. Namun, bila dapat jawabannya saudara atau sahabat itu kena serangan jantung. Dia menghadapi kencing manis dan darah tinggi. Barulah kita tau keadaan yang sebenarnya. Namun kita pun perlu ingat ajal dan maut di tangan Allah swt.

Namun untuk menempuh kehidupan ini marilah kongsi maklumat atau petua yang mungkin boleh digunakan jika berdepan dengan masalah tekanan darah tinggi. Petua ini untuk turunkan tekanan darah tinggi. RAMASkan asam jawa dengan segelas air panas. Selepas itu campurkan satu sudu gula merah.  Minum dan bawa berehat.

Selain itu untuk turunkan kolestrol jahat - ada petua iaitu : kita mengamalkan minum sedikit minyak zaiton setiap pagi dan malam. Pastikan minyak zaiton yang asli. Inn sha Allah jika diizinkan Allah swt ia akan mujarab.

SELAMAT MENCUBA.

No comments:

Post a Comment