Monday, October 27, 2014

Tahun baru 1436 - kecoh angkara anjing.


Alhamdulilah syukur pada Allah swt kerana aku diberi peluang lagi mengecapi tahun baru hijrah 1436.  Begitu cepat masa berlalu. Tahun berganti tahun aku pun semakin meningkat usia. Diri masih terasa terlalu kerdil. Banyak kekurangan diri. Lalu perlu belajar banyak hal lagi. Mohon pada-Mu ya Allah permudahkan aku menurut segala suruhan-Mu dan jauhikanlah aku dari segala kesusahan. Jadikan aku umat yang melaksana perkara yang membahagiakan insan.

3 Muharam 1436 hari Isnin telah ditempuhi. Pelbagai peristiwa telah berlaku dalam negaraku Malaysia. Betapa terkilannya jiwa apabila disebarluaskan kempen pegang anjing. Masyarakat berbalah disebabkan kempen yang sebenarnya buang masa.  Jika mau berkempen fikir le yang lebih berfaedah. Misalnya bagaimana mau menjaga alam sekitar. Menjadi pengguna yang berani, prihatin dan saling membantu untuk menegakkan hak pengguna. Begitu juga adalah lebih relevan untuk memupuk cintakan negara dan hak-hak seorang bayi - ramai yang meninggal di pusat jagaan.

No comments:

Post a Comment