Monday, January 28, 2013

Bagai peluru di ketiak

Memang tak kuduga tiba2 saja aku teringat tentang seorang wanita dengan apa yang dimilikinya. Lebih 20 tahun yang lalu berlaku di depan mataku. Aku tinggal sebilik dengan wanita lembut dan cantik ketika kerja luar pejabat ketika itu. Namun tak kusangka dia menyimpan sesuatu di luar jangkaanku. Memang malu jugak untuk disebut tapi kenangan itu harus kukongsikan dengan rakan2 blogku. Aku terkejut apabila terlihat ketiak dia penuh. Mungkin dia suka simpan bulu. Atau lama tak cabut atau cukur. Bagai peluru hitam di ketiaknya. Mataku berpinar2. Macam tak percaya gitu. Aduiii aku jadi malu tapi dia relaks saja masa itu. Hingga kini aku bila teringat macam ada geli dan lucunya. Pernah kongsi cerita ini dengan suami menyebabkan dia ketawa. Aku jadi malu pulak! Nah! betapa perlunya kita membersihkan diri dan menutup aurat walaupun sesama wanita.

No comments:

Post a Comment