Thursday, July 12, 2012

Indaksi menduga sabarku


Aku masih ingat ketika malam induksi di ITM (sekarang UITM). Ketika itu induksi Mass Comm sebulan. Rasanya bagai setahun lamanya. Betapa terderanya jiwa ketika itu. Setiap kali mulanya kelas sedari pagi hingga ke malam hatiku sentiasa tak tenteram. Apa tak para senior menunggu peluang saja utk masuk kelas. Maklum le kami baru masuk. Junior le katanya. Ada2 saja yang senior suruh buat. Memang amat tak suka ketika itu. Apa lagi ada senior yang suka jerit2. Guna perkataan yang kurang senang didengar. Terfikir dek aku kenapa le mesti buat kami junior cam itu. Mujur le aku bukan jenis yang glamor. Jauh sekali dari cantik manis.

Namun sesekali aku terkena jugak! Aku diminta baca sajak. Apa lagi aku hentam saja le. Baca apa yang terfikir depan mereka. Saja kulontarkan suara. Masa tu aku ada masa utk katakan apa saja. Maklum le baca puisi.

No comments:

Post a Comment