Sunday, April 8, 2012

Esok datang lagi

10 April 2012 aku akan ke sana lagi. Berdebar2 rasanya hati. Mudah2an segalanya berjalan dengan baik. Laporan Dr Rosalind itu amat penting bagiku. Mungkin juga aku semakin dicabar dalam usia sebegini. Ketika dulu aku cuma mendengar rakan2 sepejabatku sering buat appoinment dengan doktor. Mereka sering mengadu tekanan darah tak turun2. Puas makan ubat tapi kesanya kurang. Bila tension sikit maka mereka akan sakit. Gitu le kehidupan.

AKu terima dugaan ini Ya Allah. Dalam tahun ini usiaku mencapai 50 tahun. Namun aku mohon jua pada-Mu supaya diberi kesihatan dan kekuatan. Hanya Engkau yang maha tahu. Sesekali aku sedar setiap insan akan merasai sakit. Cuma sakitnya saja berbeza2. Nah hidup ini menunggu giliran dan kini aku menempuh giliran untuk berjumpa doktor pulak!

Memang tak ada orang mau sakit. Sihat itu amat berharga sebenarnya. Ketika sakit baru le kita tau betapa sihat tu saham hidup yang amat tinggi nilainya. Ia tak ada dijual di mana sekali pun kedai emas dan berlian. Kebetulan masa kini terlalu banyak pnyakit tanpa berjangkit. Banyak berpunca dari makanan seharian. Jadi lebih baik makan tak sedap tapi berkhiasat.

Esok itu memang kunanti...

No comments:

Post a Comment