Monday, November 7, 2011

Nasi dagang dan hadiah hari jadi

Nasi dagang berlaukkan ikan tongkol yang sememangnya sedap. Aku memang amat menyukainya. Hadiah cantik amat indah dan seronok menerimanya...pertama kali kuterima hiasan diri yang...Dia beberapa kali menelefonku....Gini le

Agak lewat tiba di rumah kak Wan. Kuharap dia bersabar. Janji datang siang tapi keadaan tak mengizinkan. Namun aku memang mau datang. Lagipun adalah menjadi tugas kita untuk datang jika dijemput. Apa lagi kak Wan telah kukenali sekian lama. Dia bagai kakak untukku. Kak Wan seorang baik hati dan mengambil berat terhadap diriku.

Aku masuk ke rumahnya seorang diri. Suami cuma menghantarku. Dia ada tugas segera yang perlu diselesaikan.

Betapa seleranya aku menjamu selera dengan nasi dagang kak wan. Memang sedap. Jarang aku makan nasi penuh pinggan apa lagi dah lewat jam 8.00 malam. Gulai ikan tongkol pun amat sedapnya...sedap! memang sedap!

Selepas makan kak wan bagi saya bungkusan berwarna kuning berbunga2. Aku dapat hadiah hari jadi. Amboi bestnya dapat hadiah gelang. Cantik dan memikat. Amat suka menerimanya. Tak sangka dapat hadiah seindahnya itu. Kak wan, kak wan kaulah kak wan yang cantik dan baik hati.

Aku membuka dengan penuh debar. Perlahan-lahan dalam hati berbunga indah. Tersimpan dalam kotak coklat lagi....Tak sabar mau tunjuk kepada abang hadiah dari kak wan. TERIMA KASIH BANYAK2 KAK WAN...MOGA PANJANG UMUR, SIHAT BAHAGIA DAN REZEKI MURAH BERTERUSAN...

No comments:

Post a Comment