Sunday, October 30, 2011

Fail dulu fail sekarang

Hari ini Isnin memang macam2 datang. sesekali ada tekanan. Ada saja timbul masalah. Aduii...susah susah susah! Rasa semuanya seperti lepaskan batuk di tangga. Masing2 menyalah pada yang lalu. Kononnya cuma meneruskan saja keja2 berkenaan. Tuhan bagi akal fikiran. Sia-sia jika tidak digunakan sepenuhnya.

Pagi ini pasal fail timbul lagi. Keadaan fail kelam kabut. Nak cari surat atau bahan lepas amat susah. Malahan mungkin fail yang ada di Unit ini tidak berdaftar di Bahagian berkenaan. Main buka saja. Agaknya kebanyakan surat masuk dalam fail am. Teruk le jadinya.

Pegawai ramai. Memang pintar dan pandai semuanya. Namun sayangnya...tak mahu memberi pendapat. Kata seorang pegawai itu, mereka tak mahu dikatakan memandai2. Kenapa anggap seperti itu? Macam pasif pulak! Mereka sudah ada pengalaman. Pengetahuan pun pasti banyak. Ilmu jugak. Bersuara le...demi kebaikan

Aku baru beberapa jam. Memang tak mampu menjadikan hasil keja beratsu2 jam. Macam2 kena tengok. Niat untuk kebaikan bersama. Mahu tengok Unit terserlah. Ketika bincang dengan seorang KPSU ternyata unit ini tidak senarai failnya dalam rekod mereka. Jadi tak terbukti unit ini buat keja...

Fail itu penting. Semua surat mesti masuk fail ikut peraturannya. Mesti ada nombor masuk dan nombor keluar. Bila mau cari senang jumpa.

Salam fail..

No comments:

Post a Comment