Sunday, May 9, 2010

Sejarah berulang - Pelajar AF terkeluar akan menang?

Jika kita suka sesuatu itu maka dengan cara apapun akan diusahakan untuk mendapatkannya. Begitulah juga dengan program realiti hiburan tv AF 8. Ramai pelajar telah tersingkir. Dan yang terbaru ialah Farina. Memang sesuai pun dia terkeluar malam itu kerana jika saya nilai dia antara yang kurang mempesonakan persembahannya. Namun yang berkuasa memilih ialah jumlah undi. Kebetulan undi paling kurang memihak kepada dia.

Pada akhir rancangan satu kejutan memasukkan semula semua pelajar yang tersingkir sebelum ini. Nah! satu strategi bagus pihak akademik untuk memberi peluang kepada pengundi mengembalikan seorang pelajar ke akademi. Siapakah mereka yang terpilih? Mungkinkah shahrir atau Alif? Atau ada di antara pelajar wanita yang bakal datang lagi ke akademi. Susah untuk diramalkan kerana undi yang menentukan kedudukan mereka.

Pengetua AF8, saudara Norman KRU pernah menyatakan bahawa jarang kita menemui pelajar seperti Shahrir yang mempunyai pakej sebagai penyanyi lelaki. Wow! komen yang amat jarang kita dengar daripada saudara Norman yang terkenal sifat teliti dengan percakapan serta kerjanya. Ada juga yang berpendapat Alif pun bagus kerana jarang2 artis mempunyai suara benar2 jantan. Namun saya dengar juga suara seperti itu kurang mendapat perhatian di musim ini. Setakat mana kebenarannya kita pun kurang pasti.

Sebelum ini sejarah AF telah mencatat pelajar yang terkeluar akan berjaya ke peringkat akhir dan menang pulak tu! Adakah musim ini akan berulang. Macam tak bestlah jika perkara yang sama berlaku. Setiap kali pelajar yang tersingkir maka mesti selamat hingga ke akhir. Nampak sangat pelajar yang tidak pernah tersingkir agak kurang bakat dan tidak bagus. Atau pengundi kurang berkualiti. Aduh! susah juga kita komen.

Kita ambil contoh Mawi, Linda dan Aril di musim yang lalu. Ketiga-tiga mereka menang dan popular kini. Yang paling menonjol artis juara sms ialah Mawi , padahal dia awal2 lagi telah tersingkir iaitu semasa persembahan prelude. Begitu juga dengan Linda. Manakala Aril pulatersingkir di saat2 akhir, dan Pengetua AF ketika itu Datin Seri Tiara sendiri tak setuju dia terkeluar. Nah! akhirnya dia masuk semula.

Kini apakah realiti akan berlaku lagi pelajar yang masuk semula itu akan menang lagi? Siapakah yang menjadi pilihan pengundi? Atau kata2 juri akan punya kuasa tertentu untuk pelajar itu menang? Yang jelas Pengetua AF8 sudah memberitahu bahawa dia telah ada rancangan untuk pelajar seperti buat single dan sebagainya.

Apa ada lagi kejutan yang luar biasa akan berlaku?Adakah pelajar AF8 akan popular seperti Adam di bawah naungan KRU Production? Kita sabar dan tunggu ye...

Salam hiburan...

1 comment:

  1. ^____^... haha maybe kan?.. mungkin duduk bawah naungan kru lagi... tapikru memang gempaklah ngan movie terbaru diorang ^____^




    My new entry is ready
    >> Jangan abaikan rupa sidebar blog u all..

    ReplyDelete