Monday, May 4, 2015

Melawat Felda Selanchar



Assalamualaikum dan selamat petang. Kali ini saya kongsikan cerita di blog ariahjudah ini tentang lawatan kami ke Felda Selanchar. Perjalanannya agak jauh. Kira2 150KM. Namun keadaan sekeliling indah. Hijau pandangan mata. Mujur le sempat makan tengah hari di Bandar Starlait Muadzam. Sesekali mataku terlelap. 

Kawasan Felda Selancar memang luas. Kami sempat ke Felda Selancar 1, 2 dan 6.  Betapa bertuah dan beruntungnya mereka yang terpilih menjadi peneroka felda.  Dengan adanya felda ramai orang Melayu mampu mempunyai rumah banglo di atas tapak tanah sendiri yang luas. Ternyata peneroka di situ telah berjaya. Ini terbukti dengan terbinanya banglo di atas tapak rumah lama. Cuma ada beberapa buah saja rumah yang belum dibaikpulih. Yang dapat kuperhatikan penduduk di felda ini tak ramai yang tanam bunga cantik2. Ini berbeza dengan Penduduk di Felda Keratong.

Sebelum meninggalkan felda itu kami singgah solat di masjid kat situ. Ramai juga anak2 muda yang solat sambil rehat di masjid itu. Dapat cerita mereka pemuda PAS dari Selangor. Yang lucunya kami tak jumpa jalan keluar. Tak putus asa kami teruskan jua keluar masuk simpang dan akhirnya terjumpa le jalan besarrrr #prkrompin #prkpermatangpauh #pegawaipenerangan #pegawaiperhubunganawam #gst

No comments:

Post a Comment