Friday, September 19, 2014

Tiba2 teringat MH17




Hati terusik. Hiba dan pilu.  Tiba2 teringat mangsa tragedi MH17. Di manakah mereka?  Apakah kesudahan kehilangan itu? Tentu semua keluarga mangsa terus tertunggu2. Kepulangan pasti yang diharapkan. Mungkin ada yang kerap bermimpi. Mari kita doakan  mereka. Doa yang berterusan tentunya. Moga roh mereka yang beragama Islam ditempatkan di sisi mereka yang beriman dan diampuni segala dosa mereka.

Semalam tiga (3)  jenazah lagi kembali ke bumi Malaysia. Hampir dua bulan keluarga menunggu. Betapa remuknya hati mereka.  Aduhai insan2 yang kehilangan harap bersabar dan tabahkan hati berdepankan dugaan yang amat tragik ini. Betapa berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Apa lagi apabila melihat gambar-gambar mangsa yang terdampar lokasi dalam berita atau akhbar.


Memang tak pernah terfikir MH17 akan ditembak jatuh di bumi asing. Jahatnya si penembak MH17 itu. Tak sabar menunggu hasil siasatan. Wajar hukuman bunuh sampai mati dikenakan kepada pembunuh. Tiada maaf bagimu. Apapun alasannya buang saja ke nerhaka. MH17 telah musnah dan mangsa sudah kembali kepada-Nya.

No comments:

Post a Comment