Tuesday, May 22, 2012

Terima cek tutup muka hehehe


Adat le di dunia ni cakap tak serupa bikin. Benci tap mau. Rupanya dalam benci dan marah itu masih mau. Konon2 tu le hak. Hak mesti diambil dengan cara apapun. Ceritanya macam ni - di suatu tempat itu Pembesar  nombor satu negara bermurah hati untuk luluskan ganjaran. Apa lagi jika bukan utk orang2 felda. Durian runtuh untuk mereka.  Melempah ruah rezeki .  Memang bertuah orang2 felda. Kali ini rmnya dalam bentuk cek. semestinya gitu sebab jumlahnya tiga angka. Alhamdulilah...

Mau kongsi cerita sikit. Ada orang itu sebelum ni dia kutuk sana sini. Seolah2 tak mau dengan cek tu. Ya le dia suka dengan kerajaan orang besar itu. Fahaman politik berbeza . Kononnya cam tu le.  Apa lagi keluar tv dan suratkhabar le foto sesorg yang memang benci kerajaan itu. Ya ke? Benci tapi mau le tu. Dia siap tutup muka. Aduii kalau aku le maaf aja le jika dah tak suka memang tak mau ambil. Apa lagi jika sudah macam2 tuduhan dah dibagi.

Jadi tak usah le terlalu kutuk kerajaan. Terima seadanya jika mau bersihkan hati. Siapa pun memerintah tentunya tak semuanya sempurna. Kalau tak suka pun tak perlu kutuk dan sebagainya. Sebab masih ada jugak yang beri faedah.

No comments:

Post a Comment