Friday, April 20, 2012

Erra Fazira , Engku Aleesya dan Engku Zaleha






Bila menyebut nama Engku Aleesya aku terus teringat Engku Zaleha. Engku Zaleha watak seniwati Saadiah di dalam  filem Antara Dua Darjat. Memang amat berkesan watak itu. Dia seorang  gadis yang cantik, anak orang kaya dan anak kesayangan keluarga. Namun lain dengan Engku Aleesya, dia seorang anak kecil yang baru berusia 3 tahun. Engku Aleesya terkenal kerana dia anak kepada artis popular Erra Fazira. Sejak dalam kandungan lagi sudha menjadi perhatian. Dia amat comel sama seperti ibunya yang juga bekas Ratu Cantik. Malahan bapanya jugak, Engku Emran seorang yang kacak dan berkerjaya.

Menurut ibunya Engku Aleesya tidak terlalu dimewahkan dengan hadiah yang mahal2. Walhal Erra mampu memberikan kepad puteri tunggalnya itu. Tidak memanjakan Engkau Aleesya itu suatu tindakan yang amat bijak. Yang penting persediaan untuk masa depan anak kecil itu. Namun sebagai anak artis terkenal sudah tentu dia menjadi fokus media untuk menjadi bahan berita.

Engku Aleesya dan Engku Zaleha dua nama yang berbeza tapi kedua2nya amat menarik perhatiku secara peribadi. Kedua2nya wanita/perempuan, cantik manis, anak tunggal dan kesayangan, ibunya artis, bapanya ada kerjaya (mungkin berharta/berilmu) dan kehidupannya senang. Cuma bezanya Engku Aleesya seorang anak kecil yang sentiasa di pangkuan ibunya berbanding dengan Engku Zaleha yang bersandar di bahu kekasihnya. Moga peristiwa Engku Zaleha tidak berlaku dengan Engku Aleesya yang  tewas dengan gelora cintanya. Hehehe


No comments:

Post a Comment