Thursday, October 20, 2011

Tiba2 saja

Tiba2 saja aku dikalah dek suasana. Aku tidak mahu menipu diri sendiri dan kekawan lain. Terasa amat mengantuk petang ni. Bagai tidak terbuka kelopak mata. sedang jam baru menunjukkan jamnya pukul 2.30 petang. Aku teras penat dn letih. Sesegeranya aku memaksa diri untuk menaip semula. Aku ingin menulis segala terpancar di ingatan.

Entah inilah cabaran agaknya . Mengantuk menyebabkan kurang cergas, tidak selesa dan mood kerja hilang. Idea agak tersekat2. Namun kupaksa jua kreativitiku. Aku tidak mengalah dengan sentuhan ngantuk ini. Ngantuk meragut tenangku.

Begini le ada ketikanya aku ingin mencatatkan segalanya selama berpuluh tahun yang lalu. Kemampuan untuk mengingat faktorku tersekat menulis. Apa boleh buat segalanya dari_nya jua. Kuteguk air suam bagai ada tersangkut di kerongkong. Risau jadinya. Ada saia yang mencabar diriku dalam girang dan riang ini.

No comments:

Post a Comment