Tuesday, May 18, 2010

Zizie dan Bung Mokhtar masih belum beres

Tahniah kepada wakil rakyat dari negeri di bawah bayu, YB Datuk Bung Mokhtar kerana berjaya memperisterikan pelakon cantik Zizie Ezette. Namun dalam mereka meneliti bahagia sebagai suami isteri kes masih mahkamah belum selesai. Semoga mereka bersabar dan berjaya dalam perjuangan baik itu. Bukan mudah menghadapi kes2 seperti ini kerana ramai yang menunding jari. Hakikatnya siapalah dalam dunia ini mahu menempah masalah dalam hidup dengan sengaja.

Zizie salah seorang artis yang berbakat dan jarang ada gosip yang panas. Dia juga tidak berlagak. Namun dia dan suami perlu berdepan dengan dakwaan kerana berpoligami tanpa kebenaran mahkamah. Berani buat beranilah tanggung. Yang penting nikah mereka sah dan tidak berdosa hidup bersama di sisi Allah swt.

Mungkin juga mereka alpa terhadap peraturan yang sedia ada. Jadi kini perlu mereka menyelesaikannya dengan terbaik. Peraturan tetap peraturan dan jika dihadapi dengan penuh redha ia akan selesai dengan baik. Usaha menyalahkan keadaan kerana segalanya punya hikmah tersendiri.

Dalam menempuh kehidupan dengan isteri baru itu Datuk Bung tetap seorang wakil rakyat yang tanggungjawabnya besar. Suaranya pun penting untuk menceriakan persidangan di Parlimen. Nah! idea2 dan komen baru yang membina dan bernas semestinya beliau kemukakan dengan semangat jitu seorang pejuang.

Salam dan selamat

No comments:

Post a Comment