Sunday, January 24, 2016

Jual meehon goreng



Sarapan pagi di pejabat hari ni mee goreng. Tak tau tiba2 teringat masa lalu. Aku menjual meehon goreng. Masa itu aku darjah satu (1). Niat itu untuk bantu eyang(ibu) dan emak (bapa). Aku pun tak tau kenapa dalam usia tujuh (7) aku boleh sanggup menjual. Namun sayangnya aku sekadar menjual tapi tak tau harga yang patut. Lalu aku jual sebungkus meehoon itu cuma 15 sen. Apa lagi ramai le yang membeli sebab lebih murah dari harga makcik deng.

Aku masih ingat antara pembeli setiaku ialah sahabatku, Hasnah Ajamain (Dr). Namun aku tak ingat  lagi berapa lama aku menjual meehoon itu. Betapa tak pandainya aku ketika itu. Tentang untung belum terpahat dalam minda. Yang aku tau cuma menjual. Yang pasti aku amat bangga eyang pandai buat makanan kegemaran itu.  Hingga sekarang meehoon goreng masih menjadi kegemaranku.

No comments:

Post a Comment