Saturday, August 29, 2015

Bersih 4 cemari suasana sambutan kemerdekaan


Hati saya tertanya2. Lalu saya berkongsi dalam blog ariahjudah ini tentang aktiviti Bersih 4.0. Memang panas diperkatakan. Sana sini orang cakap pasal Bersih. Tak tau le mereka faham ke tidak istilah itu.  Saya  ada tugasan  di Kuala Lumpur. Saya pun turun le KL. Sesuai sangat sebab dapat tengok suasana sambutan kemerdekaan. Apa lagi lokasi Dataran Merdeka le jadi sasaran untuk program kemerdekaan. Apakah sambutan patriotik ini masih seperti dulu????

Sayang seribu kali sayang. Program merdeka sekarang dicemari dengan aktiviti Bersih 4.0.Kenapa mesti dilaksanakan dalam masa yang sama.  Sudah hilang ke jati diri warga rakyat negara ini sambut merdeka. Adakah mereka sudah tiada lagi semangat patriotik yang tulin. Atau dah semakin ramai yang terpesong kefahamannya tentang kemerdekaan. Aduiiiii

Apapun kita perlu usaha untuk kekalkan keamanan ini. Kemerdekaan ini perlu diisi. Ia wajar dipertahankan. Bukan program remeh. Bukan dengan join Bersih 4.  Bersih itu sudah tidak bersih lagi. Penyertaan Bersih ramai dari kalangan bermata sepit. Mungkin ada yang ambil peluang untuk berkuasa. Ada yang guna strategi entah2 untuk berpolitik. Kenapa mesti cemarkan sambutan kemerdekaan atau Hari Kebangsaan? Siapakah mereka tuuuu?????

No comments:

Post a Comment