Wednesday, October 26, 2011

Tiket RM50 membebankan


Apa sudah jadi? Tiket bola pun naik harga. Kenaikannya pun agak tinggi. Seolah2 yang tengok bola itu golongan yang memang duit banyak. Tapi anggapan itu salah sama sekali. Penyokong dan peminat bolasepak di negara ini adalah mereka yang berpendapat sederhana. Ternyata benar harga itu membebankan rakyat. Memang betul cadangan Menteri belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek supaya harga itu diturunkan.

Piala Malaysia sekian lama diadakan. Namun perlawan akhir antara Negeri Sembilan dan Terengganu di Stadium Shah Alam Sabtu ini betul2 catat sejarah sendiri. FAM langsung tak terima cadangan dan bantahan pasal harga tiket itu. Apakah tujuan mereka? Mereka mau penonton atau mereka mau RM50? Ye FAM ada kuasa dalam hal ini. Suka hati mereka le.

Mungkin juga Piala Malaysia musim ni bertarung di stadium yang mahal sewanya? Sebabnya FAM menyatakan RM50 itu untuk menanggung kos termasuk bayaran kepada stadium.

FAM perlu fikir2kan ye. Jangan samapi disebabkan tiket bolasepak slogan 1Malaysia dilanggar. Rakyat terbeban bukan didahulukan ini....

No comments:

Post a Comment