Wednesday, October 26, 2011

Ruth Sahanaya cantik, dulu pemalu


Dia pemalu dan tidak yakin dengan diri tapi itu dulu. Dia bertuah, cantik dan bergaya. Masih gantang. Suaranya merdu. Selama 25 tahun dalam industri seni. Dia masih bertahan sebagai penyanyi tersohor Indonesia. Namun sang suami, Jeffry adalah penyokong kuat kerjayanya. Mereka berkahwin pada tahun 1994. Kini mereka dikurniakan dua orang anak perempuan.

Untuk memantapkan kerjaya seninya. Sang suami mengizinkan Ruth membuat pembedahan plastik untuk payu daranya. Bukan untuk menunjuk2 tapi demi melancarkan kerjaya. Yang penting izin dan restu suaminya.

Ruth berada di negara ini sempena dengan promosi ulangtahun ke-25 tahun dalam bidang seni . Konsert bakal berlangsung di Dewan Plenari, Pusat KonvensyenmKuala Lumpur pada 17 Disember 2011.

Dia tersohor dalam bidangnya tapi tidak sanggup menerima gelaran diva. Namun ia berterima kasih kepada media kerana memberi gelaran itu. Kenapa? Beliau ada sebab yang tersendiri. Yang nyata untuk berada di tempat sekarang Ruth telah menempuh pelbagai cubaan yang mencabar.

No comments:

Post a Comment